سوالات متداول

چگونه کالای خود را انتخاب کنیم؟

در واچار از طریق ابزار جستجو محصول را سریعتر یا از طریق دسته‌بندی کالای مورد نظر خود را بیابید.

چگونه مطمئن باشم کالای اصل برایم ارسال می شود؟

 از آنجا که خط مشی واچار فقط تامین کالای اصلی و معتبر از وارد کنندگان اصلی و عمده ی کالا میباشد این اطمینان برای خریداران محترم وجود دارد که تنها و تنها نسخه ی اصلی کالا ها یی که از مبادی قانونی و توسط شرکتهای معتبر ایرانی وارد کشور شده و یا تولید شده اند در سایت قرارداده میشوند.پایبندی و تعهد به این خط مشی باعث افتخار تیم واچار بوده و برای خریداران اطمینان از انطباق کالای دریافتی با کالای نمایش داده شده در سایت واچار که نسخه ی اصلی کالا در کشور است را به ارمغان می آورد.

پیش از خرید کالا، چگونه می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟

لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند.

ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

به ندرت این قضیه اتفاق می‌افتد و گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی فروشگاه واچار از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست پیشتاز یا تیپاکس، ارسال شده رهگیری کنم؟

بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده می‏‌توانید شماره 10 یا 20 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:

http://itemtracking.post.ir

http://www.tipaxco.com

همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده می‏‌توانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید

در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد می‌شود؟

هنگامی که کالایی بازپس فرستاده ‏شود، پس از کارشناسی و تایید واحد خدمات پس از فروش فروشگاه واچار، هماهنگی لازم برای استرداد مبلغ سفارش با مشتری به عمل آمده و تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری مسترد خواهد شد.

آیا قیمت محصولات در سایت فروشگاه واچار به روز هستند؟

بله، فروشگاه واچار به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.

آیا در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟

در صورتی که قیمت کالایی پس از ثبت سفارش کاهش یابد، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می‌‏شود.

گارانتی کالاها شامل چه مواردی می‏‌شود؟ برای دریافت خدمات گارانتی چکار باید بکنم؟

به خاطر این که گارانتی شرکت‏‌های مختلف بر اساس نوع کالا متفاوت است و بنابراین در اینجا پاسخگویی دقیق ممکن نیست، بهترین کار این است که با خود شرکت‌های گارانتی کننده که شماره تلفن آنها به شرح زیر است، تماس بگیرید.

 

نام شرکت گارانتی کننده

شماره تلفن

آرمین درمان

88864810

آژند سرویس

64087

آواژنگ

87113

آونگ

88227390-94

ایزی

9305300

بهین تکنولوژی

88500045-6

پاپیون

22850440

پانا

88908091

جی ال ایکس (ایرانیان اروند)

88928475-82

داده پرداز رایانه متین

87706

شارلوت

88803970

فرادانش سامان

988944174

فراسو

88776370

فونیران

88713155

گرین

88911378

لادیز الکترونیک

88341300

ماتریس

2700

متم اف

88323432

مدیا پردازش

42940

نامداران

26401325

هماهنگ

81028

قصد خرید کالایی را دارم که در ابتدا وضعیت موجودی آن مشخص نیست اما هنگام افزودن به سبد خرید، خطا می دهد. مشکل چیست؟

شما احتمالا قصد خرید یک کالای آپشن دار (مانند رنگ/سایز/...) را دارید. در ابتدا باید خصوصیت موردنظر را انتخاب کنید  و با توجه به نمایان شدن وضعیت کالا ( بالای تصویر، کنار کد کالا) در صورت موجودی، کالا را به سبد خرید اضافه کنید.

با توجه به نزدیکی منزل ما به دفتر واچار، امکان تهیه کالا به صورت حضوری وجود دارد؟

متاسفانه این امکان وجود ندارد. سفارش ها فقط از طریق سایت صورت می گیرد.

آیا امکان بازگشت کالا وجود دارد؟

اگر خطا یا اشکالی در کالای ارسال شده وجود داشته باشد با شرایط خاص این کالا قابل بازگشت می باشد. لطفا جهت اطلاع بیشتر، لینک زیر را مشاهده نمایید:
http://wachar.ir/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7.html
در ضمن ضمانت بازگشت تا 7 روز کالای استفاده نشده  نیز منوط به نحوه ی فروش و سیاستهای تامین کننده میباشد که البته محصولات بهداشتی و آرایشی به هیچ وجه شامل این موضوع نمیشوند.

کالایی تهیه کرده بودم که دچار مشکل شده اما کارت گارانتی داشته. برای استفاده از خدمات گارانتی باید آن را به شما مرجوع کنم؟

از آنجا که واچار کالاهای خود را  از تامین کنندگان مجاز اصلی کالا تهیه میکند گارانتی کالاها نیز قابل اطمینان و اصلی میباشد. اما ذکر این نکته لازم است که مسئولیت کلیه مسائل و مشکلاتی که متوجه کالا شده باشد با شرکت گارانتی کننده است . از آنجا این اطلاعات به طور شفاف در اختیار خریداران محترم قرار میگیرد واچار هیچ گونه مسئولیتی در قبال این مسایل ندارد.صلاحیت و مسئولیت نشخیص مشکل تحت پوشش گارانتی و یا عدم آن در حوزه اختیارات تامین کننده و گارانتی کننده کالاست.

آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

کالاهای دارای قیمت که در سایت فروشگاه واچار با وضعیت "موجود" مشخص شده، در انبار فروشگاه واچار موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته به ندرت برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد.

کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به "ناموجود" تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال فروشگاه واچار تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

کارشناسان بخش فروش فروشگاه واچار تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت قرار دهند. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در فروشگاه واچار دارید. یا در غیر این صورت، با واحد فروش تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.

چگونه درخواست خود را ثبت و سفارش دهید؟

برای اینکار کافیست لینک اضافه به سبد خرید محصول را انتخاب کنید در سبد خرید می‌توانید تعداد سفارشتان را تغییر دهید یا در صورت تمایل حذف کنید.

مشاهده عدد 1 یا 2 یا ... در جمع مبلغ سفارش، نشاندهنده چیست؟

این اعداد برای مشریانی که بجز مناطق 22 گانه تهران سفارش ثبت کنند دیده می‌شود. نشاندهنده آن است که ارسال کالا علاوه بر مبلغ جنس ، هزینه ی حمل کالا را  نیز شامل می‌شود که با توجه به وزن جنس کالا متغیر است، پس از ثبت درخواست با شما تماس گرفته می‌شود و از هزینه ی حمل کالا مطلع خواهید شد.

ارسال سفارشات به چه صورت انجام میگیرد؟

ارسال سفارشات در مناطق 22 گانه از طریق پیک به صورت رایگان صورت میگیرد و مابقی سفارشات به شهرهای دیگر از طریق شرکت پست با روش سفارشی یا پیشتاز و یا از طریق تیپاکس (با توجه به درخواست مشتری) صورت می‌گیرد.

دریافت پیش فاکتور به چه صورت انجام می‌گیرد؟

کلیه اطلاعات سفارش مشتری از طریق پست الکترونیک به اطلاع مشتری خواهد رسید.

آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "واچار من" به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش "اطلاعات کاربر" امکان "ویرایش اطلاعات" وجود دارد.

آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه واچار من کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

من به خرید اینترنتی اعتماد ندارم چون تجربه خوبی از خرید اینترنتی نداشتم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید از واچار و پرداخت وجه، کالا حتما به دست من می‌رسد؟

فروشگاه اینترنتی واچار با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و تجربه خدمت 4 ساله به مشتریان، این اطمینان را برای شما ایجاد می کند.  نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. نماد اعتماد الکترونیکی واچار در صفحه اصلی سایت موجود است و شما می توانید با کلیک بر روی آن، از جعلی نبودن آن مطمئن شوید.

آیا برای خرید از فروشگاه واچار، حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.
با عضویت در فروشگاه واچار می‌توانید:

-سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

-به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

-لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

-نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

-در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

برای اطلاعات بیشتر می‏‌توانید به صفحه راهنمای خرید از فروشگاه واچار مراجعه کنید.

آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید. رسیدگی و پردازش سفارش‏‌هایی که در ساعت‏‌های غیرکاری (از ساعت 18 تا 9 صبح) ثبت می‌‏شوند، در اولین ساعت‌‏های کاری روز بعد و با اولویت بالاتر نسبت به سفارشات روز بعد انجام خواهد شد.

آیا می‌توانم برای شخص دیگری از فروشگاه واچار خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به فروشگاه واچار، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) بازبینی سفارش و 4) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش " انتخاب آدرس"، شما می‌توانید با انتخاب گزینه "افزودن آدرس جدید" آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت فروشگاه واچار با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

در صورتی که خرید من هدیه به شخص دیگری باشد، آیا فاکتور فروش به همراه بسته برای گیرنده هدیه فرستاده خواهد شد؟

خیر، در قسمت ثبت سفارش خود، قسمتی به نام یادداشتهای مشتری موجود است که می‌توانید در آنجا ذکر کنید، یا با تماس با واحد فروش اطلاع دهید.

آیا امکان کادو پیچ کردن سفارش من به منظور هدیه دادن وجود دارد؟

بله، در قسمت ثبت سفارش خود، قسمتی به نام یادداشتهای مشتری موجود است که می‌توانید در آنجا ذکر کنید، یا با تماس با واحد فروش اطلاع دهید. همچنین لازم به ذکر است که کادو کردن کالا با اندازه‌های بزرگ مانند یخچال، تلویزیون، پرینتر و شبیه آنها امکان‌پذیر نیست و برای بسته‌های بزرگ به جای کادوپیچ کردن از روبان یا برچسب هدیه استفاده می‌شود.

آیا کالاهایی نظیر تلویزیون و تجهیزات شبکه که نیاز به نصب و راه اندازی دارند توسط فروشگاه واچار در هنگام تحویل نصب و راه اندازی می‌شوند؟

معمولاً نصب این گونه کالاها در صورتی که شرکت سازنده یا توزیع کننده آنها سرویس نصب توسط کارشناسان آموزش دیده را لازم بداند، توسط شرکت یا نمایندگی‏‌های مربوط ارائه می‌‏شود. البته بسیاری از کالاها با وجود دفترچه راهنمای موجود در داخل جعبه و فرآیند نصب و راه اندازی ساده آنها، اصولا نیازی به نصب و راه اندازی توسط کارشناس آموزش دیده ندارند.

ماموران تحویل سفارشات فروشگاه واچار تنها وظیفه دارند سفارش را به مشتری تحویل بدهند و نصب کالا در حیطه تخصص آنها نیست.

آیا امکان انتخاب تاریخ و یا ساعت برای دریافت سفارشم وجود دارد؟

بعد از ثبت سفارش، همکاران واچار جهت هماهنگی ارسال با شما تماس خواهند گرفت و شما می توانید بازه زمانی را جهت اعلام به واحد ارسال، مشخص نمایید. البته باید توجه داشته باشید زمان رسیدن ارسال‏‌های شهرستان پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی متغیر می باشد و بنابراین تاریخ ارسال مشخص می شود اما ساعت خیر.
cs-cart add-ons, cs-cart licences, cs-cart developing