درباره واچار

فروشگاه اینترنتی واچار
زندگی در عصر اطلاعات نیازمندیها و مطلبویت های خاص خود را دارد. امروزه با افزایش تراکم جمعیت و تمرکز اسکان در کلان شهر ها تجربه ی قدیمی خرید و گشت و گذار در خیابانهایی که پیاده روهای پهن و مغازه های جذاب و بی تملق داشتند را به یک نوستالژی  محال تبدیل کرده است. اگر به فکر بازسازی این نوستالژی بیفتید باید یک روز کامل مرخصی و  اعصابی پولادین را توشه ی راه خود کنید.
تصور کنید در یک بازار مشغول به گشت و گذار هستید!
 چقدر زمان لازم دارید تا کالای مورد نظر خود رابیابید؟
چقدر مطمئن هستید که کالای مشابه بهتری با انطباق بیشتر به خواسته های شما وجود ندارد؟
پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه دغدغه همیشگی ما در خرید بوده است و گاهی تجربه ی لذت بخش خرید را به یک شکست و ناکامی روانی بدل  کرده است.
از آنجا بشر همواره با شرایط جدید وفق یافته و راه حلهای هوشمندانه پیدا میکند، در این مورد نیز پاسخ را یافته.
گردش باز و سریع اطلاعات امکان دسترسی ما را به هزاران هزار محتوای آموزشی و  اطلاعات کالای جدید  فراهم کرده است و خوشبختانه به همان نسبت نیز امکان در اختیار گرفتن کالا و خدمات از راه دور ساده و مطمئن شده است.
در ایران نیز با کمی تاخیر نسبت به کشورهای صنعتی دنیا که تجربه ی مشکلات زندگی در کلان شهرها و گردش داشتند راه حل استفاده از اینترنت به عنوان جایگزین بسیاری از فعالیتهای سنتی که زمان بر و هزینه بر بود به عنوان راه حلی مطمئن و پایدار در حال نهادینه شدن است.
نکات ذکر شده بالا و بسیاری نکات دیگر ما را بر آن داشت تا با استفاده از ظرفیتهای موجود در کشور (هر چند که ایده آل ما نیست!) پلی بین مصرف کننده نهایی و تامین کنندگان معتبرکالا ایجاد کنیم.
با این دغدغه ها در سال 1390 اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی واچار نمودیم تا تجربه ای گشت و گذار در میان هزاران کالا را به صورت مجازی در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم و با هدفی کلان تر سهم خود را در اشاعه فرهنگ احترام به محیط زیست و هوای پاک ادا نماییم.
 مدت کوتاهی پس از راه اندازی نیز موفق به اخذ نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت شدیم.
در واقع فروشگاه اینترنتی واچار پنجمین شرکت دریافت کننده ی نماد اعتماد الکترونیک در ایران میباشد.
و اما ....
 انتخاب نام
در انتخاب نام فروشگاه چند معیار را مد نظر داشتیم
ایرانی و اصیل باشد!
خاص بوده و در ذهن ماندگار باشد!
با حوزه ی فعالیت کسب و کار ارتباط مستقیم داشته باشد!
با توسعه فعالیتها معنا و اعتبار خود را از دست ندهد!
پس از بررسی بسیار تمامی اعضای تیم بر یک کلمه توافق داشتند:   واچار
ریشه لغت واچار به زبان فارسی کهن بر می گردد و به معنای بازار است.
سیر تاریخی کلمه ی واچار
واچار         واجار             وازار                     بازار
لوگو
در انتخاب لوگوی واچار نیز سعی شده تا اصالت و ایرانی بودن نمود  بیشتری داشته باشد.
بجای استفاده از هر سمبل و علامتی با نوشتار فارسی به ایجاد لوگو تایپ اقدام شد و زمینه آن نیز تصویر عقیق زرد است که در اقصی نقاط کشور یافت میشود.
انتخاب عقیق بدلیل تنوع آن است . شاید بتوان گفت یکی از معدود سنگهایی است که طیف رنگی وسیع از عسلی تا مشکی دارد. در واچار نیز سعی شده تا تنوع زیادی از کالاها پوشش داده شوند.
عقیق زرد سمبل رونق و احترام و تواضع است.
ارزشهای واچار
در واچار ارزشها و اصولی حاکم است که همواره سرلوحه کار همکاران ما قرار دارد.
برخی از این اصول عبارتند از
1.    تعهد به کار با تامین کنندگانی که تولید کننده یا وارد کننده اصلی کالا هستند.
علیرغم اینکه پایبندی به این ارزش گاهی برای ما گران تمام میشود و دامنه ی کالاهای موجود را کاهش میدهد ولی به خریدار اطمینان اصالت کالا و خریدی مطمئن را هدیه میدارد.
2.    مشاوره و احترام به خریداران
خریداران محترم میتوانند از مشاوره کارشناسان ما در انتخاب کالای موردنظر خود بهره مند شوند.
3.    گردش آزاد اطلاعات
فروشگاه اینترنتی واچار از گردش آزاد اطلاعات استقبال مینماید و از کلیه مشتریان که تجربیات خود را در خصوص کالاهای مختلف با سایرین به اشتراک میگذارند صمیمانه سپاسگزار است.
4.    اعتقاد بر قراری رابطه برد-برد دوطرفه بین واچار_تامین کننده  و واچار-مصرف کننده
5.    صداقت و شفافیت
علاوه بر نام برند که مشخصه کالا میباشد جهت سهولت هدایت بازدیدکنندگان محترم و اطمینان بخشی منبع تهیه کالا ، کلیه کالاهای عرضه شده در واچار قابلیت ردیابی تامین کننده اصلی را نیز دارا میباشند.
مزایای فروشگاه اینترنتی واچار برای تامین کننده
-          تبلیغات رایگان محصولات برای سطح وسیعی از بازدید کنندگان
-          امکان معرفی محصولات با مشخصات و جزئیات کامل با ذکر نام و مشخصات تامین کننده واقعی
-          امکان ارائه محصولات در اقصی نقاط کشور بدون در بر داشتن هزینه های جابجایی و حمل برای تامین کننده
-          اختصاص صفحه مربوط به تامین کنندگان همراه با لیست محصولات ارائه شده توسط آن تامین کننده
-          امکان ارائه طرحهای ویژه فروش (promotion)
-          امکان تبلیغ محصولات خاص قبل از ورود به بازار جهت ایجاد آگاهی در مشتریان و ...
مزایای فروشگاه اینترنتی واچار برای مشتریان
با توجه به رشد جمعیت و بالطبع رشد شهرها مردم جهت تامین نیاز روزمره مجبور به هزینه منابع ارزشمندی مانند زمان ، انرژی ، پول و ... می باشند. در حالیکه می توان بدون صرف هزینه های فوق اقلام مورد نیاز را از طریق بازارهای مجازی تامین نمود. از سایر مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
روشهای متنوع پرداخت
با وجود رشد و توسعه خرید اینترنتی هنوز بسیاری از افراد اطمینان کافی به تامین کنندگان اینترنتی ندارد . از این رو فروشگاه اینترنتی واچار کلیه روشهای پرداخت ممکن را در دستور کار خود دارد تا هموطنان عزیز بدون کوچکترین نگرانی اقدام به خرید نمایند.
این امکانات شامل روشهای زیر هستند.
           1)      پرداخت اینترنتی از طریق کارت های شتاب
           2)      دستگاههای POS قابل حمل در محل مشتری
           3)      پرداخت نقدی در محل مشتری
-          ارائه طیف وسیعی از کالاهای مورد نیاز مشتریان به صورت مجتمع در قالب یک فروشگاه مجازی
-          حمل رایگان در تهران ، ارسال به سراسر ایران از طریق پست
-          خرید و هدایت آسان و سریع در سایت واچار
-          امکان ثبت نام مشتریان در سایت جهت استفاده از سیاست های حمایتی اعضا ( تخفیف ها ، هدایا و ...)
بخش های مختلف واچار
•    واحد پشتیبانی فنی سایت
•    واحد فروش و امور مشتریان
•    واحد بازرگانی و امور تامین کنندگان
•    واحد تامین محتوا
•    واحد مالی و حسابداری
•    واحد حمل و نقل
•    واحد بازاریابی و تبلیغات
cs-cart add-ons, cs-cart licences, cs-cart developing